Wednesday, April 27, 2011

Leonid har: Problem att släppa påsken


Hårdkokta ägg, ja. Äggsallad är bra ändå. Så här skulle jag vilja att min lunch såg ut varje dag resten av mitt liv – om jag bara närde ett lite större förakt mot kolesterolvärden och risken för hjärt- och kärlsjukdomar: Två dubbla trekantsmakcor (färskt MJUKT rågbröd) med äggsallad (vattenkrasse!) och bacon, en liten påse McCoys salt- och vinägerchips, Marks and Spencer’s fruktsallad (mango, ananas, hallon). Drycken kan varieras – det får ju ändå finnas en gräns på hur aspergerig man får bli.

Comfort food. Hemmalagat? Nej, Annika blir arg. Men middagen på kvällen får gärna vara slow food, närproducerad, rustikare än Ernst Kirsteigers kalsonger och så ekologisk att lammet offrat sig själv på kärleken och självuppoffringens daggbestänkta altare.

1 comment:

  1. Annika blir inte arg. Annika gillar också goda trekantsmackor, och inte minst salt- och vinägerchips. Dock föredrar jag mineralvatten som måltidsdryck ;-).

    ReplyDelete