Thursday, July 19, 2012

En sida.

Nämen… Heej! Hur har du haft det? Vad har det varit – tolv år? Du är dig lik! Hur går det med honom-eh… Jaså, ja, jo, det är ju så det är… Jaså? Jaså! Vad kul! I april nästa år!? Lycka till då. Det var verkligen kul att höra! Verkligen.


Ja, nej, det är samma gamla vanliga här. Nej, inte… nej. Du vet… Man hankar sig fram, tänker att det ska lossna snart. Ja, nej, man borde väl… ja, nej. Du vet hur det är! Men nog om mig – berätta mer om hur du har det! Vad..?

Men Gud… Men Guuud! Säger du det? Jaa, det var ju något sådant som man förväntade sig… men kanske inte riktigt så… Ja, nej… Nej, det är ju så det är. Mmm.
Tråkigt. Men vad kul att...! Ja! Det får du göra! Ja, ja… det vill jag gärna göra! Nämen… Gud vad söt! Jag får se! Nämen… pappas mun! Men mest lik dig ändå va? Mm. Mm-hm. Haha! Gud. Ja. Vad roligt.

Det vore kul att… Ja… Ska vi göra det! Ja, det måste vi! Okej… Noll-sju-noll-två… Mmm… fyra… Ja. Bra! Jag ringer dig direkt då så får du mitt… Vänta… Så! Haha! Men du… Ja, det måste vi verkligen… Puta Madre, eller något sådant! Ja-a tapas, eller något! Precis! En fredag efter jobbet… det blir väl lättast. Ska vi höra höra med..? Um-hm. Ja, nej, nä precis. Oj… Ja. Nej. Inte henne då.

Aa–men det får vi göra, absolut. Aa. Jag ska göra det – nästa gång jag pratar med henne… Jag vet! Helt sjukt! Högstadiet, ja! …Martha’s Vineyard, sedan Saint Tropéz… Ja. Åklagare, ja. I åttan… det kunde man inte tro. Precis, först i klassen, ja… Men du, Darling, vi får säga så! Måste springa! Hörs, ses!
Puss. Mwah. Ciao.
Maya Rudolph (bilden) har inget med texten att göra. Hon är bara en jättebra skådespelare och, ej att för glömma, dotter till den ljuvliga sångerskan Minnie Riperton (1947-1979).

No comments:

Post a Comment