Thursday, July 5, 2012

Ännu mer - men inte så mycket - årlig Way Out West-ångest

Afghan Whigs, Billy Bragg, Blur, Bobby Womack, Bon Iver, Frida Hyvönen, Here We Go Magic, Hot Chip, Jonathan Richman, Kindness, Korallreven, Mazzy Star och Rodriguez.

Okej namn – band jag skulle kunna tänka mig att se men inte helt säkert hade gått och sett om de kom ensamma till Göteborg – inte mer.

Jag har sett Blur, Bon Iver och Frida Hyvönen. Eftersom Kindness, Korallreven och Rodriguez spelar på klubbscenerna som jag aldrig orkar gå på igen – faller de bort.

Hope Sandoval och den där killen i Mazzy Star
Egentligen är det bara Jonathan Richman, Mazzy Star och i viss mån Bobby Womack som gör mig riktigt entusiastisk av artisterna ovan.

Det behövs verkligen att Saint Etienne, Lightships och gärna Steve Mason bokas omgående för att jag riktigt ska få den där ”måste-ha-biljett-paniken”. (Det är nästan så att jag hoppas att de inte bokas in…)

No comments:

Post a Comment